Povećanje konkurentnosti domaćih prehrambenih proizvoda

Bez autora
Nov 03 2013

U Vladi AP Vojvodine u petak su potpisani ugovori sa pet domaćih kompanija iz agrobiznis sektora, čime je i zvanično počeo Program povećanja konkurentnosti proizvoda u prehrambenoj industriji Vojvodine. Program realizuje Fond za podršku investicija u Vojvodini (VIP Fond) u saradnji sa Pokrajinskim sekretarijatom za poljoprivredu, šumarstvo i vodoprivredu, a uz podršku Japanske agencije za međunarodnu saradnju – JICA. Cilj programa je povećanje konkurentnosti domaćih prehrambenih proizvoda, kroz transfer znanja i iskustva iz Japana. Ovaj projekat treba da donese novo znanje i novo iskustvo u sektoru prerađivačke industrije, jedine šanse Vojvodine da bude konkurentna. Premda se potencijali razvoja pokrajine baziraju na prerađivačkoj industriji i na povećanju obima produktivnosti i izvoza po hektaru, u ovom trenutku ti podaci ne idu u korist Vojvodine i Srbije.

Povećanje konkurentnosti domaćih prehrambenih proizvodaU Vladi AP Vojvodine u petak su potpisani ugovori sa pet domaćih kompanija iz agrobiznis sektora, čime je i zvanično počeo Program povećanja konkurentnosti proizvoda u prehrambenoj industriji Vojvodine.

Program realizuje Fond za podršku investicija u Vojvodini (VIP Fond) u saradnji sa Pokrajinskim sekretarijatom za poljoprivredu, šumarstvo i vodoprivredu, a uz podršku Japanske agencije za međunarodnu saradnju – JICA. Cilj programa je povećanje konkurentnosti domaćih prehrambenih proizvoda, kroz transfer znanja i iskustva iz Japana.

Ovaj projekat treba da nam donese novo znanje i novo iskustvo u sektoru prerađivačke industrije, jedine šanse Vojvodine da bude konkurentna, rekao je danas Goran Ješić, potpredsednik Vlade AP Vojvodine i pokrajinski sekretar za poljoprivredu na obeležavanju početka Programa povećanja konkurentnosti proizvoda u prehrambenoj industriji Vojvodine.

Na sastanku svih učesnika programa u Vladi Vojvodine, Ješić je objasnio da, premda se potencijali razvoja pokrajine baziraju na prerađivačkoj industriji i na povećanju obima produktivnosti i izvoza po hektaru, u ovom trenutku ti podaci ne idu u korist Vojvodine i Srbije.

Jedini način na koji možemo da budemo konkurentni je prerađivačka industrija. Zato i jesmo sa VIP Fondom započeli nekoliko projekata, fokusirajući se na ono što možemo da uradimo, pre svega u prerađivačkoj industriji. Vlada Vojvodine je pokrenula kreditne linije za prerađivačku industriju preko Fonda za razvoj, naša sredstva su usmerena na dodatu vrednost i kapitalne investicije, a ovaj projekat treba da nam donese novo znanje i novo iskustvu u ovom sektoru, rekao je Ješić.

Toshiya Abe, predstavnik Kancelarije za Balkan japanske agencije za međunarodnu saradnju (JICA), koja je kroz tehničku i finansijsku pomoć učestvovala u raznim projektima u Srbiji i koja već neko vreme sarađuje sa VIP Fondom, objasnio je da će konsultant sa kojim će raditi domaće kompanije raditi na implementaciji tzv. "Kaizena" u prehrambenu industriju Vojvodine.

Nakon drugog svetskog rata, u potpuno razrušenom Japanu, u kome je vladalo siromaštvo, japansko društvo je razvilo filozofiju poboljšanja kvaliteta života, tzv. Kaizen, koji je kasnije uveden i u procese proizvodnje i upravljanja u mnogim granama japanske privrede i koji je dao polet našim preduzećima, bez velikih investicija. To je razlog zbog kojeg se Vlada Japana odlučila da pošalje eksperta iz agencije JICA, jer verujemo da će implementacija Kaizena u prehrambenoj industriji Vojvodine doprineti i poboljšanju njenog ekonomskog i socijalnog okruženja, rekao je Abe.

Aleksandar Stojkov, direktor Fonda za podršku investicija u Vojvodini – VIP je rekao da je projekat sa japanskom agencijom JICA nastavak aktivnosti VIP fonda koje za cilj imaju podršku domaćim kompanijama kako bi one povećale svoj plasman i bile konkurentnije.

Ekspert koji nam je dodeljen, gospodin Tadaki Tanaaka, provešće u Novom Sadu narednih šest meseci i raditi sa izabranim kompanijama i pružati im besplatne savete u oblastima upravljanja sistemom kvaliteta i kvaliteta proizvoda, unapređenja proizvodnje, kao i strategije izvoza. Cilj nam je da bar neka od ovih kompanija počne da izvozi u Japan, kao i na druga tržišta, istakao je Stojkov.

Stojkov je objasnio da će VIP Fond nastaviti sa aktivnošću promocije domaćih kompanija i u narednoj godini i da sa Sekretarijatom za poljoprivredu na tome već intezivno radi.

Već se započelo sa organizacijom nastupa na još dva značajna poljoprivredna sajma - Sajam svežeg voća Fruit Logistica, koji se u februaru održava u Berlinu, kao i sajam SIAL u Parizu, koji je jedan od najvećih poljoprivrednih sajmova na svetu. Na oba će se opet voditi domaće proizvođače koji žele da plasiraju svoje proizvode i van granica Srbije.

Tokom sastanka u Vladi Vojvodine potpisan je i Sporazum o saradnji između VIP Fonda i domaćih kompanija koje učestvuju u programu. Reč je o kompanijama "Nektar" i "Fruktus" iz Bačke Palanke, "Mara" iz Sombora, "Neoplanta AD" iz Novog Sada i "Patent" iz Mišićeva.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik